duminică, 30 ianuarie 2011

Portofoliul- metoda alternativa de evaluare

PORTOFOLIU
           
              Clasa: a VIII-a
            Tema: Calatorind prin Romania
            Durata: semestrul I
      Competenţe vizate:
·         creativitatea şi capacitatea de a analiza
·         gândirea critică şi gândirea sistemică
·         abilităţi interpersonale şi de colaborare
·         studiu individual
·         identificarea, formularea şi soluţionarea problemelor
·         abilităţi de comunicare orală, scrisă şi media
            Observaţii:
            Preocupată fiind de cultivarea gustului pentru cunoasterea elementelor geografice ale tarii noastre în rândul tinerilor atât în cadrul curricular, cât şi în cel extracurricular, am propus realizarea unor serii de materiale /activităţi în rândul elevilor de clasa a VIII-a, care au constat atât în citirea şi realizarea unor referate geografice, cât şi în prezentarea propriilor impresii în urma participării la diferite evenimente cum ar fi excursiile scolii noastre , colocvii,etc.
            Pentru unitatea de învăţare RELIEFUL ROMANIEI am propus următoarele cărţi si publicatii:
  • Calatorind prin tara, Victor Tufescu
  • Lumini Muscelene, Dumitru Baciu
  • Calatorind prin Delta Dunarii, Raul Calinescu
  • Romania Potential Turistic, Mihai Ielenicz ,Laura Comanescu
  • Revista Terra Magazin
            Piese pentru portofoliu
  • Referate pe diferite teme geografice
  • Desene care să ilustreze diferite peisaje din materialele lecturate sau ilustraţii posibile de carte, realizate mai ales de elevii cu inteligenţă vizuală
  • Înregistrări, fotografii care reflectă activitatea individuală sau de grup a elevului ( vizite la case memoriale,edificii istorice, muzee, excursii geografice,etc. )
  • Materiale pentru revista şcolii.
  • Fişe de autoevaluare
  • Eseuri evaluative din partea profesorului
            Evaluarea portofoliului va presupune trecerea în revistă a materialelor, pe baza unor criterii stabilite în prealabil: conformitatea cu materia predată, creativitatea, originalitatea lucrărilor. În ansamblu, va prima calitatea, nu cantitatea.
            Elevii îşi vor selecta produsele pe care le consideră cele mai relevante, în funcţie de această tipologie şi de criteriile de evaluare care le-au fost făcute cunoscute.
           
            Enunţuri pentru fişele de autoevaluare:
Am învăţat.......................................................................................................................................................................................
Am fost surprins de faptul că.......................................................................................................................................................
Cel mai uşor a fost să.....................................................................................................................................................................
Cel mai mult mi-a plăcut să............................................pentru că..............................................................................................
Am întâmpinat următoarele dificultăţi........................................................................................................................................
Consider că activitatea mea în perioada............................ a fost..............................................................................................
Pe viitor, îmi propun să.................................................................................................................................................................
           
           

                    




              Evaluarea portofoliului de către profesor


 Criterii de apreciere şi indici pentru evaluarea portofoliului

DA
PARŢIAL
NU
OBSERVAŢII

1. PREZENTARE
– evoluţia evidenţiată faţă de prima prezentare a portofoliului;
– dacă este complet;
– estetica generală.
2.REZUMATE
– cu ceea ce a învăţat elevul şi cu succesele înregistrate;
– calitatea referatelor;
– concordanţă cu temele date;
– cantitatea lucrărilor.
3. LUCRĂRI PRACTICE
– adecvarea la scop;
– eficienţa modului de lucru;
– rezultatul lucrărilor practice;
– dacă s-a lucrat în grup sau individual;
– repartizarea eficientă a sarcinilor.
4. REFLECŢIILE elevului pe diferite părţi ale portofoliului;
– reflecţii asupra propriei munci;
– reflecţii despre lucrul în echipă (dacă e cazul);
– aşteptările elevului de la activitatea desfăşurată.
5. CRONOLOGIE
– punerea în ordine cronologică a materialelor.
6. AUTOEVALUAREA elevului:
– autoevaluarea activităţilor desfăşurate;
– concordanţa scop-rezultat;
– progresul făcut;
– nota pe care crede că o merită.
7. ALTE MATERIALE, calitatea acestora;
– adecvarea la tema propusă;






           


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu